Pokud si necháme vytvořit či upravit náš internetový marketing od externí firmy, pak jedním z pracovníků, se kterým se setkáme, bude i SEO optimalizátor. Jeho úkolem je uvést do praxe to, na čem jsme se předtím dohodli s konzultantem. Jak rozsáhlé jsou ale jeho pravomoci? Jednou z věcí, se kterou musíme při tomto procesu počítat, je i kompletní úprava našeho webu. Ten bude předělán tak, aby byl pro potenciální zákazníky co nejpřitažlivější a aby je lákal ke koupi. Není to nepodobné strategiím, které využívají klasické kamenné obchody.
Ovšem je zde otázkou, zda má tento SEO webdesign v kompetenci právě optimalizátor. Často totiž nestačí jen pár úprav, nýbrž je potřeba celý web doslova od základů překopat. A to není zrovna jednoduchá práce. Proto bychom se měli ptát, zda je v kompetenci právě tohoto pracovníka.
Odpověď zní, že v podstatě nikoliv. Optimalizátor má totiž často pod sebou ještě další pracovníky, kteří se věnují úkolům, které zaberou podstatně více času. A mezi ně patří právě i tvorba prakticky kompletně nové internetové stránky.
Vzhledem k tomu, že takováto předělávka je nutná u naprosté většiny zákazníků, je jasné, že pod sebou musí mít optimalizátoři několik lidí, kteří se na tvorbu webů specializují a kteří jej podle zadaných instrukcí dokáží vytvořit. Celkem vzato tedy není jeho úkolem provádět veškeré úpravy, nýbrž identifikovat, kde přesně je problém a co by se dalo vylepšit. Tyto informace pak může předat svým podřízeným, kteří následně provedou úpravy podle jeho pokynů.
Takováto dělba práce se může zdát poněkud drahá, vzhledem k tomu, že každý z těchto zaměstnanců chce dostávat mzdu i když zrovna žádná práce není, avšak takováto situace nastává skutečně jen málokdy. Proto je to v současnosti nejlepší způsob, jak mohou tyto firmy zabývající se internetovým marketingem uspokojit všechny své zákazníky. A čím více jich dokáží odbavit, tím lepší budou i jejich zisky.